DRUGE INTERNISTIČKE DJELATNOSTI

Nefrologija:

Nefrološki pregled: Pregled nefrologa je subcpecijalistički pregled koji uključuje uzimanje detaljne anamneze zbog sumnje na bolest bubrega, mjerenje krvnog tlaka, fizikalni pregled srca, pluća i ekstermiteta. Pacijent se upućuje na dodatne pretrage: KS, GUK, urin, urinokulture, briseve uretre, 24 satna mokraća, krvne pretrage, funkcionalne pretrage bubrega, Holter 24 h krvnog tlaka, UZV bubrega i mokraćnog mjehura te ostale pretrage ukoliko su indicirane. Uzv urotrakta: ultrazvučni pregled urotrakta sastoji se od pregleda bubrega, mokraćnog mjehura i prostate. Preporuča se jednom godišnje učiniti ultrazvučnu pretragu abdominalnih organa (rana detekcija malignih oboljenja). Na ultrazvučni pregled urotrakta preporuča se doći natašte s punim mokraćnim mjehurom. Kod muškaraca prilikom pregleda na liječničku indikaciju se može pregledati mokraćni mjehur i nakon mokrenja zbog određivanja rezidualnog (ostatnog) urina. Isti postupak je potreban i kod ženskih osoba koje imaju učestale, ponavljane upale mokraćnog mjehura. Potreban je i ginekološki pregled (spušteni mokraćni mjehur).

Imunologija:

Reumatologija i klinička imunologija su grane interne medicine koje se bave proučavanjem, dijagnosticiranjem i liječenjem reumatskih bolesti. Broj oboljelih od reumatskih bolesti je u porastu. Etiologija većine reumatskih bolesti je nejasna, iako su smatra da su u nastanku važni vanjski čimbenici i genetska predispozicija. Najčešće je riječ o kroničnim bolestima koje uz lokomotorni sustav zahvaćaju i unutarnje organe. Reumatske bolesti su najčešći pojedinačni uzrok tjelesnog oštećenja i invaliditeta.Najčešći poremećaji koji su predmet interesa reumatologa i kliničkog imunologa u svakodnevnoj praksi su: reumatoidni artritis, seronegativni spondiloartritisi, psorijatični artritisi, sustavni eritemski lupus, sustavna skleroza, Sjogren sindrom, dermatomiozitis i polimiozitis, nediferencirana bolest vezivnog tkiva, vaskulitisi, sarkoidoza, imunodeficijencije i poremećaj sustava komplementa,. Najčešći razlog upućivanja bolesnika na obradu u reumatološko-imunološke ambulante su bolovi u zglobovima nejasne geneze.

Endokrinologija:

Endokrinološki pregled: Endokrinološki subspecijalistički pregled obuhvaća dijagnostiku i liječenje poremećaja i bolesti endokrinološkog sustava: gušterače, hipofize, te štitne, doštitne, nadbubrežne i  spolnih žlijezda. Prvenstveno se radi o otkrivanju prekomjernog ili nedostatnog rada navedenih žlijezda, ali i otkrivanju drugih endokrinoloških patologija. Također, subspecijalistički endokrinološki pregled uključuje i dijagnostiku i liječenje osteoporoze, poremećaje elektrolita, i drugih metaboličkih bolesti.Ovakav pregled obuhvaća uzimanje anamneze, osobne i obiteljske, detaljan endokrinološki fizikalni pregled. UZV štitne žlijezde: Ultrazvuk štitne žlijezde trebao bi se napraviti ako laboratorijski testovi ili fizički pregled upućuje na uvećanje žlijezde, te ako pacijent osjeća bol u tom predjelu vrata. Riječ je o jednostavnom i pouzdanom pregledu tijekom kojega osoba leži na leđima sa zabačenom glavom, dok liječnik ultrazvučnom sondom pregledava vrat u visini štitnjače. Ultrazvuk dobro pokazuje smještaj, građu, veličinu i oblik štitnjače. Također otkriva promjene u štitnjači, te postojanje eventualnih čvorova. Ipak, nije moguće utvrditi jesu li čvorovi dobroćudni ili zloćudni, radi čega se pacijent može uputiti na daljnje pretrage, poput scintigrafije ili punkcije sumnjivog čvora, nakon čega se očekuju nalazi patohistološke analize. .